2013. augusztus 20., kedd

Meggyes pite

 készült ma desszertnek.A receptet már régen kaptam az én drága barátnőmtől(Flórától),de ez idáig még nem sütöttem meg...Remélem nem haragszik meg,amiért most közzé teszem,de olyan gyors és finom ez a süti,hogy muszáj...))Puszi érte,Flóra!
Ráadásul a minap láttam egy "egyszerűen-nagyszerű"ötletet a pite tészta nyújtására,amit most ki is próbálhattam:két sütőpapír közé téve kell a tésztát nyújtani,így nem kell lisztezni,mert a sütőpapírra nem ragad rá a tészta,és azzal együtt mehet is a tepsibe-még egy lépést megspórolva(tepsi kenése-lisztezése).
Nekem bejött az ötlet:))



A pite tészta receptje:

  • 30 dkg liszt
  • 15 dkg Rama margarin
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 tojás sárgája
  • 10 dkg cukor
  • tej vagy tejföl(annyi,hogy a tészta nyújtható legyen)
Töltelék:
  • meggy
Persze mást is tehetünk bele,ami a saját ízlésünknek megfelelő.Bátran kísérletezzetek:)
A tészta hozzávalóit összegyúrtam,majd 2 felé vágtam.Most jött a sütőpapír-tészta-sütőpapír(akkorát vágtam amekkora a tepsi),és vékonyra nyújtottam a tésztát.A felső papírt levettem,az alsót a tésztával együtt a tepsibe tettem.Megszórtam zsemlemorzsával,rápakoltam a meggyet,amit fahéjas cukorral szórtam meg.A tészta másik felét is kinyújtottam(ezt is sütőpapíron) és ráfektettem a töltelékre.Villával megszurkáltam a tetejét,előmelegített sütőben addig sütöttem,míg szép rózsaszínű lett a teteje.Kicsit hűlni hagytam,majd porcukorral megszórtam.Jó étvágyat! :)









6 megjegyzés:

  1. Jaj drága barátnőm akkor mehetek is már át??? Hazajöttem!!!! Igen csak jól esne ez a sütike!!! Üres a hűtőm! D:)) pusszancs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök,hogy újra itthon vagy(tok)!!!!Remélem jól sikerült a pihenés.Akkor nem haragszol,amiért kiírtam a receptedet??Szívesen látlak,a részedet eltettem:))))Holnap munka után dumcsizhanánk....!Puszillak:))

      Törlés
  2. Jó ötlet! Majd én is kipróbálom.
    Ínycsiklandóan néz ki a süti! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok sikert hozzá!Ja és az íze is nagyon jó.... volt:))

      Törlés
  3. Drága Belli!!!:)))
    A meggyes süti a kedvencem (ez komoly),és ezt a trükköt én is kipróbálom!
    A világért sem tennék bele mást, CSAK meggyet. Flórának pedig puszika a receptért!!!:)))
    Szép napot kívánok Neked!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismét egy közös pont????:)))Nagyon örülök,hogy ismét olvashatlak itt is....hiányoztál!
      Puszillak és szép hétvégét kívánok!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...